onsdag 3 februari 2010

Alltså, kom igen nu.

Det är kanske ingen världsnyhet att Carola är en ganska motbjudande person som verkar stå för den ena mer stukade värderingen än den andra men i dag överträffar hon sig själv. Fick syn på en artikel på aftonbladets webtidning där hon tydligen är på plats på Haiti. Min spontana tanke blir direkt att hon åkt ner dit för att få lite "good press". Hennes närvaro där kändes liksom inte helt... uppoffrande. Så läser jag den lilla artikeln där det berättas att Carola varit engagerad i Haiti i 25 år eller vad det är och haft fadderbarn där i alla tider och hej å hå. Plötsligt kränger mitt fördömande till lite och jag tänker att hon kanske gör en insats där borta i alla fall. Artikeln fokuserar på att Carola åkt för att hitta sitt fadderbarn sedan många år, vilket hon också gör. Han berättar hur han sett sprickor i huset och att familjen flydde till mormor innan huset raserades. Hela hans (och typ alla andras förstås) liv har nu slagits i spillror. De behöver all hjälp de kan få. Allt stöd och bistånd är naturligtvis mer än välkommet. Jag tänker att Carola förmodligen har en ganska vid plånbok och kan säkert hjälpa sitt fadderbarn med stöd för att bygga ett nytt hus eller nåt.

Artikeln avslutas med:

"–Jag trodde hon var gammal, men hon ser ju så ung ut, säger Edens. –I morgon kommer jag hem till dig så ska vi sitta ner och prata och så ska du få en present också, säger Carola.

Presenten, en parfym, har hennes son Amadeus bestämt"

Ordningen är därmed återställd. Carola är sämst. Nuf said!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar