tisdag 20 september 2011

Bokcirkeln

Det blir nog en del egentid under resan och jag har tänkt att i alla fall lägga en del av tiden på lite förkovring. Böcker på att läsa-listan so far:

On War av Carl von Clausewitz. Vilken kurs jag än tar tycker jag alla hela tiden name dropar den boken som ett måste. Dags att ta sig an.

My Life av Bill Clinton. Täcker en mycket intressant tid i vår moderna historia sett ur den kanske viktigaste enskilda personens synvinkel.

Lasermannen av Gellert Tamas. Ingen utförlig beskrivning behövs väl men jag har fortfarande inte lyckats ta mig för att läsa den och nu är det dags.

I huvudet på en seriemördare av S.Å. Christianson. Intervjuer med kända massmördare för att försöka få en bild av hur man blir just en massmördare. Har haft den liggande på bordet en längre tid utan att ta mig för.

Hm. Kanske borde fylla på listan ovan med något mer småtrevligt och lättsamt? Tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar