fredag 30 september 2011

Fredagens spellista

God morgon världen! I morse rullade Nicki Minaj igång i lurarna. Jag måste bara få stämma in i lovsången. Jag ger mig inte in i någon fånig genushejåhå och kallar henne för den bästa kvinnliga rapparen eftersom hon är en av världens bästa rappare. Punkt. Jag menar, lyssna nästa gång. Lyssna på riktigt. Helt absurt hur hon använder ljud och stavelser i sitt flow. Blown away. Det är typ hon och den gode (?) gamle Marshall Mathers som har den förmågan. Finns många bra spår och ofta i samarbete med andra genier. Tänkte jag skulle bjuda på några av mina favoriter så här på fredagsmorgonen. Varför inte börja med de nyss nämnda tillsammans? Ni som hängt med mig ett tag vet att jag är vansinnigt svag för RIck Ross så varför inte spela den här heeelt sjuka låten också? Viden är verkligen off the hook

.

En mycket klar favorit! Så tar vi oss en fredag på det. Heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar