fredag 11 december 2009

Fredagsfeeling

Så var det fredag igen. Det har varit en lång arbetsvecka men plötsligt, ändå, kom fredagseftermiddagen drabbande från alla håll. Det var förslag på “bättre” lunch redan vid, hör och häpna, lunchtid och det är inte varje dag (även om just jag kanske inte är sådär jättekänd för att spara på lyxen till helgen). Men det är ett tecken på uppsluppenhet och lite vardagskvalitet som jag gärna förespråkar. Ett stycke tårta under eftermiddagen bjöds jag också på, inte så mycket på grund av dagens läge bland de andra veckodagarna utan därför att en arbetskamrat trillar över 40-strecket i dagarna. Men även det spädde på den redan ganska trevliga stämningen på jobbet. Passade på att dyka in på Winjas för lite ostar också, tänkte det kunde vara trevligt såhär i helgen på landet.

Landet ja, jag sitter på tåget på väg norrut för andra gången denna veckan. Dagen till ära är det till mor och far plåtormen ska tuffa eftersom jag tänkte jag skulle hänga där lite i helgen. Det ska bli trevligt. Åker tillbaka till huvudstaden på söndag igen i god tid för att förbereda för A’s stora hemkomst. Det ska bli utomordentligt festligt när hon kommer hem igen. Det ser jag fram emot. Mycket.

1 kommentar:

  1. jag ar ett stort fan av vardagslyx (fast jag kan tanka mig nagra som skulle tycka det ordet var tontigt..)ha en trevlig helg!

    /klara

    SvaraRadera