fredag 11 december 2009

Väder och vind

I sann svensk anda måste jag prata lite om vädret nu. På lunchen var det plötsligt solklart och fint men fyra timmar senare när jag kom ut hade regnet åter smekt (?) Kungsholmen och ordningen var så återställd. Men på väg ned i tunnelbanan hände det. Några stackars små snöflingor singlade ned på smäcken. Jaha. Så var hoppet definitivt ute för denna gången. Dags att låsa in sig i källaren med andra ord och inte leta sig upp igen förrän mars nångång. Jag är sån som lever på hoppet ända tills jag är fullständigt överbevisad. Jag har alltså hoppats på bättre väder och att det ska bli varmare igen ända sedan temperaturen sjönk för någon vecka sedan. Men nu får jag väl anse mig överbevisad för denna gången Det blir inte vår än Jag hajjar. Och jag som tyckte jag hörde nåt om växthuseffekt? Har jag inte märkt. Stockholm känns inte som Marbella direkt. Not one bit. Men det kommer väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar