tisdag 8 september 2009

Alla har en dubbelgångare

Som fler av er vet har jag bytt arbetsplats nyligen. Från en stad till en annan men inom samma arbetsgivare. Det har tagit rätt mycket tid och strul med flytt av mina behörigheter och mitt konto på firmans datorer. Jag har gormat en del om det på jobbet och ringt supporten för att stressa på dem. Sekreteraren här på avdelningen har gjort samma sak. En annan sekreterare här har också stressat dem vid ett par tillfällen. Men hittills har inte mycket hänt. I går blev frågan aktuell på något möte och man beslutade sig för att än en gång stressa på administratörerna.

Tydligen är det så att man måste vara utloggad ur systemen för att de ska kunna genomföra flytten av behörigheter. Det var inte jag och teknikerna ville ringa mig i går för att be mig logga ut medan de fixar. Fair enough. För att ringa behöver man ha ett telefonnummer och de slog upp mitt namn i den interna digitala telefonkatalogen (där jag också anmält min flytt) och ringde. Det festliga i sammanhanget är då att det blivit lite strul (nähä?) och man har skrivit in min nya anknytning i Stockholm tillsammans med Uppsalas riktnummer. Det numret ringde man. Någon svarade. De frågade om det var Petter Bringholm och fick jakande besked. Denne Petter hade då berättat för teknikerna att han minsann inte alls skulle flytta utan stod och lagade mat i godan ro. Teknikerna lackade förstås eftersom de blivit mer eller mindre hotade från olika håll att fixa min flytt och sen när de väl får tag på huvudpersonen så vill han inte! Inte undra på att min flytt inte fixas när jag själv uttryckligen tydligen säger att någon flytt inte är aktuell.

Undra vem jag var i går? Eller rättare - vem som var jag i går? Och undra vad jag lagade för mat? Var det gott? Blev jag mätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar