torsdag 24 september 2009

Kärvänlig service

Jag har en gammal skinnrock/skinnjacka som jag en gång i tiden fick av en gammal jobbarkompis. Redan då jag fick den hade den sina skavanker och efter att jag använt den lite grann fick den fler. För kanske fyra år sen åkte den slutligen upp på vinden och har där legat kvar (eller ja, den har bytt vind nån gång men ni hajjar principen). Nu har jag bestämt mig för att återta den jackan inför hösten. Jag tog den till min skräddare här på Kungsholmen som är allt igenom fantastisk. Vi gick igenom jackan och letade upp alla skavanker och så. Jag bad också om att få de åtta knapparna utbytta. "Ja det går bra men du får handla" sa skräddaren. "Jag?!" sa jag lite förvånat och funderade över var man köper knappar efter 1960. "Ja, det får du fixa, jag hinner fan inte" fortsatte han skrovlande. "Jag stänger ju här först efter 18 och hur ska jag då kunna handla?" gick det vidare. "Rimligt" tänkte jag, där hade han ju en poäng och jag frågade artigt var jag skulle gå. Så, efter ett par minuter stod jag där på Hantverkargatan och tittade oroat på min exempel-kanpp som jag hade i handen innan jag gick tillbaka till jobbet igen.

Men är det inte för härligt när ens skräddare kan vara så ärlig ändå? You gotta love it! I eftermiddag är det jag och Siden-Carlson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar