lördag 26 november 2011

Gästinlägg


På allmän begäran kommer här några rader om sjukhustiden. Jag har haft några fantastiska veckor. Starten var något rörig och påfrestande och introduktion var det inte tal om. Jag lyckades på egen hand lista ut hur saker och ting gjordes och var man ska skulle leta när man behövde något. Jag kom också över chocken att arbeta 26 timmar i sträck och att hela kliniken var konstant överarbetade. Efter fått lite snurr på vardagen började jag kunna ta till mig arbetet på riktigt och har sett och lärt mig saker som skulle tagit år i Sverige att få se eller göra, om ens någonsin. Det var också mycket trevligt att bli en del av arbetsgemenskapen bland läkarna på plats och det skapades efter hand en trevligare och tryggare stämning och jag fick ockå större tillit till mina förmågor. Varenda hand behövdes och jag hoppas att jag kunnat göra livet lite lättare för några i Soweto. Det ska bli fantastiskt med semester men jag vill verkligen inte sluta jobba. Ska hem och träna upp mig nu och hoppas komma tillbaka framöver. Det har varit värt varenda investerade minut och varenda investerade krona. /Agnes

1 kommentar:

  1. Så skönt att veta att det blev bra efter småtjafset i början. Jag är helt säker på att du kommer åter en dag, du har väl fått blodad ;-) tand nu
    T

    SvaraRadera