tisdag 1 november 2011

Halloween

Som jag nämnde i förra inlägget är Halloween en biggie här. Tydligen inte i landet i stort men det här området har tagit till sig spektaklet med hull och hår. Parken mitt emot vårt hus som normalt är en ganska tom och lugn plats fylldes med en herrans massa folk och tält med olika serveringar. En rätt trevlig stämning faktiskt måste jag erkänna.

Eftersom vårt hus är det första på gatan och dessutom precis intill parken så blir det ganska mycket trick or treatande här. Tydligen hade de råkat ut för att godiset tog slut för något år sedan vilket lett till både ägg och spray på ytterdörren så de ville de nog inte ha igen. Michael och Michelle klädde ut sig och satt på verandan md dörren öppen ut mot gatan och det var en ständig ström av utspökade barn som ville ha godis. Måste säga att Michael draculastylad med ett glas vin i handen och sina egenrullade cigaretter i munnen var en ganska intressant syn. Jag hade lätt blivit om inte skräckslagen så reserverad för honom om jag vore barn. Det hela påminde ganska mycket om Halloweenkvällen för två år sedan när vi hälsade på Klara utanför Boston där det också kändes som att den kanske främsta anledningen till firandet inte alltid var barnens önskan att kl ut sig utan snarare en anledning för föräldrarna att driva runt området med ett vinglas i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar