onsdag 16 november 2011

Lion Park


Jag tror jag pratar för oss båda när jag säger att det var två förväntansfulla personer som begav sig iväg till en plats kallad Lion Park någon mil utanför stan i dag efter att Agnes slutat jobba. Parken består av en lite mindre safaridel där man kör runt med egen bil och kollar in djur samt en park där man gick runt och fick känna närmare på sexmånaders lejonbarn samt mata giraff. Efter att först forcerat en lunch för att lugna nerverna tog vi oss en tur runt safaridelen. Jodå, den gamla Fiestan höll måttet. en av lejonfamiljerna låg och knasade bara några meter från bilen och det var faktiskt ganska häftigt att sitta där en stund och begrunda deras siesta.

Efter att ha cirklat runt där en stund gick vi så in i promenaddelen. Det var knappt några människor någonstans i den lilla parken och vi blev inlotsade till tre smålejon som låg och vilade. Två stycken på sex månader och en på tre. Man fick gärna klappa, bara man var försiktig hälsade tjejen som visat in oss samtidigt som vi inspekterade diverse rivmärken på henne... Oerhört söta små rackare!



Efter att nöjda och lite upprymda ha klappat lejon en stund gick vi bort till ett annat absurt djur; giraffen. Vi väckte en man som jobbade där och fick köpa en påse giraffsnask och gick iväg mot närmsta giraff. Helt sjuka djur! Rätt vad det var dök en struts upp och morsade också.

En helt otrolig dag. Verkligen. Kändes bra att bekanta sig lite med dem innan den större varianten av safari tar vid nästnästa vecka. Så man blir du med varandra liksom.

3 kommentarer:

  1. När jag såg bilden på Agnes och labradorvalpen trodde jag ni varit hos någon med hund. Jag levde i den villfarelsen till mamma frågade om jag sett bilden där Agnes klappar ett lejon?!?!,!?
    Papa

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, inte helt olika. Men "labradoren" i fråga var en 6 månader gammal lejonhona.

    SvaraRadera
  3. Syster Malin är mycket avundsjuk!!!!

    SvaraRadera