fredag 4 november 2011

Osynlig

Glömde bort att jag utlovade ett litet omdöme av Paul Austers bok Osynlig som jag läste ut för några dagar sedan. Mycket bra låter betyget! Även om jag knappast någonsin blivit besviken på Austers verk (förutom Resor i skriptoriet som jag inte älskade även om inte den heller var dålig). Han roar sig med att trolla med olika stilar och grepp genom boken och det är mycket snyggt gjort rakt igenom. Jag skulle inte rekommendera boken som förstaläsning för den som vill ge sig in på Paul Auster och inte läst honom förut men sen så! Haffa till exempel New Yorktriologin eller Den röda anteckningsboken först och sedan är du hooked. Jag blir alltid vansinnigt sugen på att åka till New York när jag läst en Paul Auster-bok men efter Osynlig blir Paris mer intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar