lördag 15 augusti 2009

Geten

Så i går, torsdag, skulle vi äta det där bruschett som alla här säger är så gott. Det är någon form av grillad get, men jag vet inte riktigt i exakt vilken form det menas. Hur som helst. Vi köpte ju den där geten på marknaden och Emmanuel skulle grilla åt oss men Tysken som skulle fixa kol åt oss hade visst missat det så grillmöjligheterna uteblev. Men inte getmöjligheterna. Emmanuel bjöd oss på den delikata måltiden Kokt get till lunch i går. Bitar av okänd del på en get kokade ihop med grönsaker och en massa curry och chicken masala-kryddblandning bjudet tillsammans med morotsris. Det var inte jättegott. Fast faktiskt inte vedervärdigt heller. Men jag föredrar andra djur framför geten när det kommer till grytor, så mycket har jag lärt mig. Men jag ser fortfarande mycket fram emot den grillade versionen. Får väl bli nästa veckas kulinariska äventyr helt enkelt.


Jag och geten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar