tisdag 11 augusti 2009

Ny tid nytt liv

När jag dräller hemma och misslyckas med lasagnebak eller försöker lära mig rwandesiska barnkören i Million Voices (Andreas F - där har du satt din prägel. Trodde jag var inovativ härom veckan när jag spelade den för dem här hemma men de började bara skratta och berätta hur du och Emmanuel och någon tjej hade hållit konsert längs vägen till stan. Din falsettsång talades det extra varmt om) så är Agnes på sjukhuset och deltar i meningsfulla saker. På bilden nedan har Agnes precis varit med och förlöst en liten bebis och jag tycker barnet ser ut att trivas mycket bra i dr Agnes närhet. Håller ni inte med?



Agnes kom hem häromdagen och visade bilder på hur operationssalen ser ut och det tyckte jag var fascinerande. Jag vet inte jag, men inte blir jag jättesugen på att klättra upp på den där britsen och föda fram ett barn direkt. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är; är det den okaklade kvadraten på väggen? Eller kanske de gulnade plasthinkarna på golvet? Nja, jag betackar mig nog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar