onsdag 5 augusti 2009

Monkey! Nej, Herr Nilsson!

I det tidigare nämnda konferensrummet sitter jag nu och ska försöka ge mig på att publicera ett par bilder från vår första vecka i Afrika. Det tar for ever men eftersom Agnes gör nattskiftet på BB har jag knappast bråttom hem. Dessutom har ledningsgruppen kraftigt decimerats till endast en person så jag stör nog inte direkt heller... Ok, nu åker vi. Alla måste titta!

Klockan strax efter fyra på morgonen på Bromma Flygplats är man ungefär inte pigg. Tack Waseem!


Hemma på vår gata i stan, där vi bor. Så här ser infarten ut till den gata vi bor på, sett från den huvudvägen. Ungefär uppe vid det där gula i högra hörnet bor vi.


Här kommer en random bild från huvudgatan i centrala Butare. Jean Paul är noga med att dementera ryktet att Butare skulle vara en "One road town" 
men jag är ledsen JP, Butare är en "One road town". Visst finns det mindre kvarter men en gata är verkligen huvudgata, och den ser ut typ så här på ett ställe:


En av de allra första dagarna lagade jag och Emmanuell lunch tillsammans och det hela kändes mycket hemtamt.


I fredags var vi i den lilla byn Mbazi där Jean Paul & co föreläste om familjeplanering. Strax utanför den så kallade vårdcentralen såg det ut så här:


I måndags eftermiddag tog jag, Agnes och Jean Paul en promenad i vanlig ordning. den här gången inne på ett område som tillhörde någon form av agrikulturell institution. Där fick vi snart sällskap av Herr Nilsson och hans kompisar som var sugna på bananer:


På väg till trerätters i måndags kväll. Keepin it real!


Ja, mina vänner. Där någonstans har ni vårt liv nowadays. Mer material kommer nästa gång jag lyckas ta mig in i konferensrummet...

3 kommentarer:

  1. Ni får ursäkta den något låga kvaliteten på bilderna men jag var tvungen att tokförminska för att överhuvudtaget ha en sportmössa att kunna ladda upp dem...

    SvaraRadera
  2. vad roligt att se bilder! hur funkar det med kläderna och värmen?

    SvaraRadera
  3. Jo tack Lydia. Ralph Lauren trivs bra har nere, dock bara vid enstaka tillfallen da vi ska vara i stan eftersom allt man ager och har blir vansinnigt damigt valdigt fort. Men skjortorna ar mycket bra!

    SvaraRadera