fredag 7 augusti 2009

Malarone, my Malarone

Malarone Malarone Malarone.

Jag har dragits med nagot forkylningsliknande i flera dagar har nere vilket varit lite jobbigt. I gar overgick det hela i huvudvark pa dagen och till kvallen en fullstandigt intergalaktisk smarta i huvudet. Kandes som om nagon forsokte vanda ut och in pa mitt pannben ungefar, om ni forstar. Efter att varit lite fundersam om det skulle kunna vara malariabesvar (jag blev biten av ett gang myggor i konferensrummet harom kvallen) har jag nu efter att vi last Malarones bipacksedel kommit fram till att det nog ar biverkningar pa medicinen jag rakat ut for. Mer an en av tio kan fa huvudvark av medicinen och jag brukar ofta vara mer an en av tio. Jag ska strax ta dagens tablett och hoppas att huvudvarken inte slar til igen, nu nar den nastan lagt sig. Agnes kopte med sig en nave piller som latt skulle kunna saluforas pa Spy Bar (om man bara ser till utseendet) som apotekaren kallade Ibuprofen vilka jag upplever har hjalpt. Jattekartongen med Ibuemetin jag sjalv kopte innan resan verkar ha blivit kvar hemma.

Kvar hemma blev aven:

Tunn langarmad troja for kvallarna hemma i huset
Traningsbyxor
Huvudbonad
Extra batterier (har dock fatt tag i laddningsbara nu)
Ibumetin

For att namna nagra saker. Jag som brukar vara ratt tight pa att packa har tydligen fullstandigt tappat stinget.

Nu - fredagsol pa ibis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar