fredag 14 augusti 2009

Tysksubstitutet

I går hade Tysken planerat någon form av kalas hemma hos sig varför han inte skulle kunna komma till sitt nattskift på Sweden House. Han hade dock ordnat en ersättare och allt var lugnt. När vi kom hem på kvällen såg vi ingen där. Men när jag stod och fumlade med nycklarna till huset tyckte jag mig se en gestalt bland skuggorna. Mycket riktigt stod någon och spanade uppe i ett hörn på gården. En stilla vinkning gav han oss som enda tillkännagivande och vi gick in för att lägga oss. Han satte på radion vilket hörs väldigt tydligt då alla fönstren i huset inte är stänga utan endast består av myggnät och vi tänkte väl inte mer på det. Tysken har också ofta radion på på kvällarna/nätterna och det stör knappast någon. Det Tysksubstitutet dock gjorde var att någon gång under natten skruva upp volymen något helt sjukt. Jag vaknade med ett tyck ungefär tre hundra gånger på natten. Ofta av musiken på radio kombinerat med att människan gick runt på tomten och sjöng med för glatta livet för allt vad tygerna höll. Jag kan säga att jag vaknade kanske inte helnöjd framåt morgonen... Agnes sov i vanlig ordning igenom hela nattens kakafoni fullständigt oberörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar