måndag 24 augusti 2009

Typiskt syltor!

Om jag i inlägget ovan beskrev kinakrogen i positiva ordalag så tar jag härmed tillbaka alltsammans. Visserligen smakade det okej men eftersmaken den gav - my god! Agnes blev matförgiftad, förmodligen av riset (eftersom jag smakade hennes gryta, som dessutom kom på rykande järn och var svinvarm, och inte blev sjuk) som var rumstempererat, och natten blev inget vidare milt uttryckt. 


Så i dag ligger Agnes nedbäddad och när sig på avslagen Coca-Cola och te med socker medan jag pendlar mellan att fara runt och göra lite ärenden och vara hemma och ta hand om sjuklingen. Hoppas på bättring till i morgon.


Två av nattens utryckningar till badrummet var dock inte Agnes skyldig till utan husmusen. Låg vaken någon gång mellan fyra och fem och fick lyssna till ett himla skrapande i badrummet och försökte överrumpla den lilla krabaten men där gick jag bet. Den lever high life än och lyckas ta sig förbi våra avspärrningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar